salt

palu

27 dec. 2009

Kör väl en "old times" som Johanski gjorde, har fan inget annat att göra... Har glömt att ta kort 2 gånger i veckan på saltet, sitter fet av all julmat och glor (alldeles för nära) på min nyinköpta 32-tummare - ont i huvet...

Jaja åter till "old times"-skiten.

Året var 199x och jag köpte ett kar av en kompis, karet var på 120 liter och jag gav 4-500 för rubbet. Han hade 3 röda ciklider (hemichromis bimaculatus) och 2-3 slöjstjärtar + en gibbiceps i det.

Har inga bilder, för kameran var väl knappt uppfunnen då jag hade karet... Har kvar innerfiltret, vet inte vad det är för nått. En utombordare typ... Mercury kanske... Låter så iaf.


Jag satte igång karet, la i lite andra fiskar. Slöjstjärtarna fick åka, men rödcikliderna och gibbin på 10 cm fick stanna.

Pterygoplichtys gibbiceps
Hemichromis bimaculatus
Poecilia reticulata
Puntius tetrazona
Puntius nigrofasciatus
Hyphessobrycon eques
Astacus astacus - kom till senare efter kräftfisket.

Det gick några år och karet glömdes bort, fiskarna dog och akvariet ställdes bort.

Några år (4-5 år senare) fick jag för mig att ta fram karet igen, men problemet var bara det att det inte höll vatten som det skulle... Jag hade nämligen, några månader tidigare tappat moppehjälmen i karet så framrutan sprack... Godnatt för akvariehobbyn. Tänkte aldrig ens tanken att köpa ett nytt kar... Fanns inte i huvudet, tills 2008 när jag köpte the mighty malawi 160 liters Juwel...

"In case I don't see ya, good afternoon, good evening and good night!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar