salt

palu

20 dec. 2009

Jaha..

Tack Johanski och Ylipää för att ni fick mig att starta en blogg.. Värt.. Vafan ska man skriva? Vill man veta nått om mina kar så frågar man/kommer förbi? Jaja slänger upp bilder och vad som simmar i mina akvarium..


540 liter sötvatten:
2 Aequidens rivulatus med yngel
2 Ancistrus sp. med yngel
~20 Ampulariasnäckor

120 liter bräckvatten, Salthalt ~1.005:
2 Tetraodon biocellatus
4-5 amanoräkor

120 liter saltvatten (Alla koraller är ej med på bilden, eller typ... bara haddonin är med...)

Fisk:
4 Amphiprion ocellaris (neej det är inte Nemosar!)
1 Stonogobius nematodes
1 Salarias Fasciatus
1 Cryptocentrus cinctus
1 Coris gaimard

Lägre djur:
1 Dolabella auricularia
1 Lysmata amboinensis
1 Archaster angulatus
1 Percnon planissimum
1 Fromia milleporella

Koraller:
Stichodactyla haddoni
Cladiella sp
Montipora capricornis
Discosoma sp
Rhodactis mussoides
Xenia elongata
Pavona cactus
och en okänd jävel.. Kanske en Echinophyllia echinoporoides.


Sådär, nu vet alla vad jag har för skit i karen! Nu behöver ingen komma och hälsa på och jag kan äntligen få lugn och ro!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar