salt

palu

8 feb. 2011

En uppdatering innan jag klämmer i massa filterkladd! Satte ner sand och en vallisneria gigantea bara för att.. Kul att det följde med några små andmat... Får ta bort sen. Kör med aktivt kol för att ta bort gulfärgningen av vattnet.

Just ja.. Satte en slang i utblåset till vattenfallet så det går ner till vattnet utan plask. Då kan jag få filtrering utan att det stänker i hela huset... Ska sätta dit strilrör senare.

Alexander sålde mina Toxotes chatareus idag! Han satte dem i dammen med koijävlarna och 2 min senare var de sålda.... Kunder är lite konstiga. Allt som ej är till salu, förbjudet, privat, bokat ska köpas... Men det var kanon! då slipper jag köpa dem... Såg nämligen på Akvarieteknik att de hade inne Toxotes microlepis!!!!!! Den minsta av alla sprutfiskar (ca 15 cm), lever i sötvatten och finns i Malaysia. Perfekt! Sen är den mycket snyggare än både chatareus och jaculatrix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar