salt

palu

27 nov. 2010

Gjorde en liten testbakgrund ikväll. Vet inte hur mycket förtjockningsmedel jag hade i, men konsistensen blev ungefär som gräddfil. Gick mycket mycket mycket bättre än mitt första test med bara latex. Då sögs den upp direkt innan man hann lägga på torv. Nu fäste torven mycket bra :D Man lägger på ett tjockt lager och duttar försiktigt med fingrarna, väntar ett tag och häller sen av överflödig torv - som man då kan lägga på igen där det inte är ordentligt täckt. Tycker kanske det är smart att låta det ligga ett lager torv på bakgrunden medan latexen torkar.

Iaf, såhär gjorde jag.

1. Noppa en skummadrass
2. Kladda på latex. köpte på Kinn. Finns säkert på hobbyaffärer.
3. Lägg på ordentligt med torv. Rotera bakgrunden för att komma åt alla vinklar. Jag köpte ett torvblock på blomsterlandet för 70-80 kr eller vad det nu var.
4. Låt torka några dagar (?) beroende på temp.
5. Skölj av överbliven torv.
6. Klart :D

Kanske inte riktigt varit tydlig med att jag följer Sune Holms bakgrundstips härifrån :D

Resultat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar