salt

palu

18 apr. 2010




Hittade en bild på mitt första kar! Då hade jag ett gäng purpurhuvudsbarber och några svärdbärare + en gibbiceps. Tror kortet är från 2000 nånting, just efter bilden togs slängde jag ut allt och hämtade sand från älven - skitsnyggt med brunröd sand (250% järn... inte bra...).. Hade så några månader innan jag packade ihop karet.

Ancistrushonan död idag... Troligtvis palembangensisen som tuggat lite.




Köpte en Lo vulpinus till saltet för att få bort trådalgerna. Ska få acklimatisera sig lite så ska algerna försvinna i en tugga!


Yyyylllipääääh lyckades gräva fram 4 Fahaka från akvarieteknik! Köpte en av honom såklart! Just nu går den tillsammans med de andra kulfiskarna tills jag skickat iväg rivulatusarna till Rolle... Det blir väl snart, ska bara fixa till akvarierummet i nya lägenheten först!





Ganska häftigt när den gräver ner sig och man bara ser ögonen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar